Før dit barn skifter til Mårslet Skole

Et skoleskifte griber altid ind i et barns liv. Derfor gør vi os særligt umage for, at dit barns skoleskifte forløber så godt som muligt.

Nogle gange er et skoleskifte helt nødvendigt, fordi du flytter til vores distrikt og derfor ønsker, at dit barn får venner i jeres nye lokalområde. Et skoleskifte kan også skyldes et fravalg af et andet tilbud, som du og dit barn ikke har været tilfredse med.

Uanset udgangspunktet for dit barns skifte til Mårslet Skole, kan vi bedst understøtte det, hvis vi ved, hvad barnet har med i bagagen:

• Hvilke potentialer og interesser har dit barn?
    • Hvilke udfordringer ser du?
    • Er der særlige forhold, fagligt eller socialt, der gør sig gældende for dit barn?

Vi vil også meget gerne høre om de drømme og forhåbninger, du har til Mårslet Skole.

Har vi plads til jeres barn?

Her på vores hjemmeside finder du en oversigt over, hvor mange elever, der går i de forskellige klasser på Mårslet Skole [link].

Hvis du ikke bor i Mårslet Skoledistrikt, eller hvis du allerede har benyttet dig af tilbuddet om frit skolevalg, må vi ikke optage dit barn, hvis vi har 24 elever eller derover i gennemsnit på den årgang, hvor I søger plads. I så fald behøver du ikke kontakte os.

Hvis du derimod flytter til vores skoledistrikt, har vi plads til jeres barn uanset elevtal.

Kontakt til skolen

Hvis du ønsker, at dit barn starter på Mårslet Skole, skal du kontakte vores administration. Så sørger vi for, at du får en samtale med den pædagogiske leder for den afdeling, dit barn skal starte i. Efter en indledende snak inviterer lederen dig typisk til en samtale på skolen. Det kan være med eller uden dit barn alt efter, hvad I aftaler.

Der er flere formål med samtalen:

• At kvalificere din beslutning om skoleskifte (hvis der er behov for det)
    • At kvalificere vores valg af klasse til dit barn
    • At klæde os bedst muligt på til at tage godt imod dit barn

Vi spørger altid, om vi må få overført oplysninger fra dit barns elevmappe på den skole, dit barn kommer fra. Vi spørger også, om vi eventuelt må tage kontakt til dit barns klasselærer eller en anden voksen fra den afgivende skole. Vi forventer, at du giver os tilladelse til dette, så vi har de bedste forudsætninger for at møde dit barn og jeres familie dér, hvor I er.