Før dit barn starter - overgang fra dagtilbud til skole

En god skolestart er afgørende for dit barnets videre skolegang. På Mårslet Skole arbejder vi på at gøre overgangen fra daginstitution til skole så tryg som mulig. Derfor arbejder vi tæt sammen med dit barns børnehave og jer forældre, så vi sammen kan forberede dit barn bedst muligt på de nye udfordringer, hverdagen i skolen vil bringe.

Mårslet er et område i vækst med mange tilflyttere. For os som skole betyder det, at 10% af de børn, der starter i 0. klasse hos os, kommer fra andre børnehaver end dem i Mårslet.

Er du allerede nu mere nysgerrig på, hvad du kan gøre, inden dit barn skal starte i børnehaveklassen hos os, så læs vores pjece:

Pjece til skolestarter

Er du i tvivl om dit barn er skoleparat, kan du i nedenstående læse procedure for skolegangsudsættelse.

Procedure for skolegangsudsættelse på skolegangsudsættelse Mårslet Skole