Gå til hovedindhold

Dit barns sociale udvikling og trivsel

Vi arbejder tæt sammen med dig om dit barns sociale udvikling og trivsel.

Indhold

    En god skole for dit barn

    Mårslet Skole skal være et godt sted at være og lære. Et sted, hvor alle trives, og hvor vi hjælper hinanden. Vi ser forskellighed som en styrke, og vi lægger stor vægt på, at alle føler sig som en del af fællesskabet.

    På Mårslet Skole vil vi udvikle livsduelige og kompetente unge med livsglæde og selvværd. Vi har fokus på børnenes resurser og potentialer, og vores udgangspunkt er, at alle gør, det bedste, de kan. Du vil opleve, at vi møder børnene, hvor de er, og at vi lægger vægt på stærke relationer mellem børn og voksne og børnene imellem.

    Tilpassede indsatser

    Forskellige indsatser til forskellige børn er en naturlig del af vores pædagogiske og didaktiske praksis. Det er i fokus, når vi undervisningsdifferentierer, når vi danner grupper og hold, når vi sætter rammer og inddrager eleverne.

    Vi prioriterer resurser til et stærkt kompetencecenter for børn med særlige behov. Det kalder vi “Kridthuset”, for det er skønt at være i Kridthuset! Vores Kridthus arbejder tæt sammen med skolens pædagogiske ledelse og har både fokus på udvikling af skolens læringsmiljøer og på faglig og social støtte til enkelte børn.

    Det daglige arbejde med dit barns trivsel og sociale udvikling er forankret i klasseteams. Et klasseteam består af klasselæreren, en lærer mere (typisk matematiklæreren) og i indskolingen også klassepædagogen.

    Mobning forbudt

    Klasseteamet har ansvar for at leve op til skolens trivselshandleplan og antimobbestrategi. Klasseteamet samarbejder med klasseforældrerådet om, hvordan de kan understøtte børnenes sociale udvikling og trivsel.

    Her kan du se vores trivselshandleplan

    Her kan du se vores antimobbestrategi

     

    Sidst opdateret: 16. juni 2024